فصل اول: شروع کار با نرمافزار CATIA و محیط طراحی دو بعدی (Sketcher) ( رایگان )
شروع کار با CATIA
آشنایی با محیط CATIA
ورود به محیط طراحی دو بعدی (Sketcher)
آشنایی با تنظیمات اولیه محیط کار
رسم نقطه در محیط ترسیم دوبعدی
رسم خط در محیط ترسیم دوبعدی
آشنایی با ابزار Break در کتیا
آشنایی با ابزار Trim
گرد کردن گوشههای پروفیل با استفاده از ابزار Corner
ایجاد پخ در گوشهها با استفاده از ابزار Chamfer
آشنایی با انواع روشهای قیدگذاری پروفیل در کتیا
ذخیره پروفیل ترسیم شده
خروج از CATIA
فصل دوم: آشنایی با محیط طراحی قطعه (Part Designer)
باز کردن فایلهای موجود در کتیا
وارد کردن پروفیل از محیط دوبعدی به محیط طراحی قطعه
ایجاد یک قطعه سهبعدی از روی پروفیل با استفاده از ابزار Pad
آشنایی با پنجرة Named Views
گرد کردن لبههای تیز قطعه با استفاده از ابزار Edge Fillet
ایجاد پخ در لبههای قطعه با استفاده از ابزار Chamfer
ایجاد سوراخ بر روی قطعه با استفاده از ابزار Hole
کار با ابزار الگوبرداری (Rectangular Pattern )
ویرایش قیدهای ایجاد شده در کتیا
فصل سوم: آشنایی با عملیات پایه در محیط طراحی قطعه (Part Designer)
جابجا کردن قطعه نسبت به سیستم مختصات
دوران دادن قطعه نسبت به سیستم مختصات
قرینه کردن قطعه در کتیا
ایجاد یک قرینه جدید از قطعه
تغییر دادن مقیاس (Scale) قطعه
نسبت دادن یک ماده به قطعه
فصل چهارم: آشنایی با محیط نقشهکشی (Drafting)
ایجاد نقشه از روی یک قطعه
ایجاد یک کاغذ جدید در Catia
ایجاد نماهای دلخواه در یک کاغذ
حذف یک نما در Catia
کپی کردن یک نما از یک کاغذ به کاغذ دیگر
جابجا کردن نماها
ایجاد نمای جزئیات
تغییر مقیاس (Scale) یک نما
فصل پنجم: عملیات پیشرفته در محیط نقشهکشی
اضافه کردن متن به یک نما
پیکربندی متون اضافه شده به نما
ایجاد فلش راهنما (Lead)
اضافه کردن انواع خطوط اندازهگذاری به نقشه
ایجاد جدول عناوین در نقشه
اضافه کردن تصاویر گرافیکی به نقشه
چاپ نقشه در Catia
فصل ششم: آشنایی با محیط طراحی اسمبلی (Assembly Designer)
آشنایی با محیط طراحی اسمبلی
کار با ابزار الگوبرداری دایرهای (Circular Pattern)
ایجاد قرینه از یک طرح دو بعدی
کار با ابزار Plane در کتیا
ایجاد یک قطعه با استفاده از دستورات منطقی
آشنایی با دستور منطقی Remove
آشنایی با دستور منطقی Add
فصل هفتم: مونتاژ قطعات در محیط طراحی اسمبلی
وارد کردن قطعات طراحی شده به محیط طراحی اسمبلی
جابجایی و دوران قطعه با استفاده از ابزار Manipulation
آشنایی با ابزار Contact Constraint
آشنایی با ابزار Concidence Constraints
ویرایش قطعه در محیط طراحی اسمبلی
ایجاد لیست قطعات به کار رفته در اسمبلی Bill Of Material
آشنایی با ابزار آنالیز و تحلیل قیدهای موجود در اسمبلی (Constraint Analysis)
پیدا کردن برخوردها و تورفتگیها در اسمبلی Compute Clash
آشنایی با ابزارهای اندازهگیری در محیط طراحی اسمبلی
آشنایی با ابزارهای آنالیز اسمبلی
اضافه کردن متن به اسمبلی
مشاهده اسمبلی بصورت مجزا
فصل هشتم: آشنایی با محیط طراحی مدلهای سیمی و سطحی
آشنایی با محیط طراحی مدلهای سیمی و سطحی (Wireframe and Surface Design)
ایجاد سیستمهای مختلف محلی
تعیین سیستم مختصات محلی فعال
ایجاد نقطه در محیط طراحی مدلهای سیمی و سطحی
رسم خط در محیط طراحی مدلهای سیمی و سطحی
ایجاد صفحه (Plane) بر روی مدل
گرد کردن گوشههای تیز در محیط طراحی مدلهای سیمی و سطحی
آشنایی با ابزار Split در Catia
آشنایی با ابزار Fill در Catia
فصل نهم : طراحی قطعات پیچیده در محیط طراحی مدلهای سیمی و سطحی
آشنایی با ابزار Sweep
کار با ابزار Extrud
تغییر دادن رنگ قطعه
آشنایی با ابزار Offset
کار با ابزار Join در کتیا
آشنایی با ابزار Close Surface از محیط طراحی قطعه
آشنایی با ابزار Pocket در کتیا
استفاده از دستورات Copy و Paste در طراحی قطعات
فصل دهم: آشنایی با محیطهای DUM Navigator و Real Time Rendering
آشنایی با محیط DUM Navigator
آشنایی با ابزار Horizontal Ground
استفاده از وضعیت Fly Mode برای بررسی قطعه
کار با نور در محیط DUM Navigator
بزرگنمایی قسمتی از قطعه با استفاده از ابزار Magnifier
آشنایی با ابزارهای اندازهگیری و جابجایی قطعه در محیط DUM Navigator
آشنایی با محیط Real Time Rendering
ایجاد فضای مجازی در کتیا
نورپردازی در محیط Real Time Rendering
پردازش (Render) محیط طراحی Real Time Rendering
ذخیره تصویر محیط پردازش شده
- ۹۴/۰۱/۱۷